Днес си поиграх със смяната остта на баланс на молнията.Ако тя нямаше сантиментална стойност(беше на дядо кичовния часовник като ходи на "чаршиата") и ината да опитам сигурно нямаше да се уловя.
Та с ето тези инструменти,а не с голи ръце проведох борбата:



Първо свалих спиралата,след това голямото колело(ще го наричам маховик) и след това втулката с камъчето.Като за нея ми трябваше онова джаже за дорник(от последната снимка.Клема от платка)След това по обратния ред.Зарадвах се ,че допуските на сглобките не са много стегнати и ставаше само с натиска на понсетите без да трябва да се почуква.
Първият проблем се появи когато се оказа,че диаметъра на новата ос в мястото където да се монтира маховика е малко по-малък и тя превърта в него.Направих опит да свия отвора с накатка около него ама неуспешно.В крайна сметка косъм лепило свърши работа.
След това спиралата, като предварително бях белязъл върху двете страни на маховика положението наанкерното камъче и на края на спиралата.вярно,че е ориентировъчно,но все е някаква база.
И последва следващият проблем.Както казаха колегите осите не са съвсем готови.Тази се оказа малко по-висока.Откъм анкерното камъче няма проблем,но към моста е по-високо.Като се стегне мостът до край и балансът стяга.Чудех се какво да правя и първото което ми дойде наум беше да подложа под моста дистанционна пластина(имах една от машинка на ракета)Тя па взе,че пасна по разстояние на отвора на винта и водещите щифтове,но мааааалко не и стига дебелината.Сега се чудя дали да сложа две(ама нямам втора за проба) или да си изработя от нещо(хостафан,слюда някаква или паус).Ако имате идея казвайте?!?(без шлайфане подрязване и други професионални методи)
Другото от което не съм доволен как стана е нулевото положение,т.е. завъртането на спиралата спрямо баланса.Реших да го донаточа после.Сега съм доволен,че въобще се получи нещо.Сигурно и няма да повторя друг път или пък с по-дребен баланс,но бях длъжен да опитам
