Страница 1 от 1
Ремонт на коронка на винт?
Публикувано на: 03 Юни 2013 13:04
от Skyler
Сблъсках се с банален проблем - вреда от корозия. Часовникът е Восток - Командирски с коронка на винт. Гуменото уплътнение е износено, ремонтоарът корозирал и не се зацепва изобщо с коронката.
Въпросът ми е това съединение ремонтоар-коронка разглобяемо ли е и подлежи ли на някакъв ремонт? При издърпана коронка следва да се зацепва без приплъзване. Предполагам че трябва да има шлици или поне квадрат!
Молбата ми е ако някой е имал подобен проблем да пише как го е решил. Най-лесно е с донор, но има вероятност да попадна на същия ефект

Предварително благодаря на отзовалите се!
Re: Ремонт на коронка на винт?
Публикувано на: 03 Юни 2013 15:23
от atanweb
Здравей, аз по този въпрос направих опит и стигнах до заключението, че така е пресовано всичко, че не подлежи на разглабяне. Дори успях да счупя един ремонтуар от командирски. Ако външно е силно захабена коронката е най добре да се смени с нова. Ако ти е нужна такава, ще ти изпратя подарък.
Re: Ремонт на коронка на винт?
Публикувано на: 03 Юни 2013 15:34
от Skyler
atanweb написа:така е пресовано всичко, че не подлежи на разглабяне.
Благодаря колега, това дето пишеш беше и моето предположение. Имам предвид един донор, така че може да се каже, че проблемът е решен. Обаче любопитството ме кара да видя как е направена и като остане време ще я срежа. Ако си струва-ще споделя опита.
Още веднъж благодаря!
Re: Ремонт на коронка на винт?
Публикувано на: 03 Юни 2013 15:38
от atanweb
Надали е нещо сложно сигурно има шлици на края на ремонтуара който при издърпано положение на коронката влизат в джобчета-каналчета в коронката и я зацепват, като пък я натиснеш излизат от тези каналчета и се въртят свободно. Броя на тези шлици предполагам е 2 или 4 за да бъде здраво иначе ще се изронят.
Re: Ремонт на коронка на винт?
Публикувано на: 03 Юни 2013 16:57
от cerasimi
Само трябва да намерите същата коронка, защото ми се струва, че са поне два размера.
Re: Ремонт на коронка на винт?
Публикувано на: 04 Юни 2013 09:02
от Skyler
Понякога любопитството не те оставя на мира. Свалих много внимателно вътрешната втулка на стругче, докато излезе ремонтоара. Направи ми впечатление, че тази втулка беше от по-червен месинг, отколкото е самата коронка. Получи се това:

Краят на ремонтоара е оформен като пирон за конска подкова. Втулката, дето я срязах е била с отвор нещо като вътрешна пирамида.
Заключение: не подлежи на ремонт или по-точно не си струва мъката по ремонта. По-лесно ще е да се преправи касата и да се мине към обикновена коронка. Но пък се разваля оригинала. И понеже не знам някъде да продават резервни части, то трябва много да се внимава при покупката на Командирски!