Страница 6 от 7
Re: Самолетен хронограф
Публикувано на: 17 Фев 2017 14:53
от nevenbekriev
ivan_p_uzunov написа:Благодаря ,наистина тръпката от достигнатия резултат е малко объркваща -веднъж имаш удовлетворението от успеха и после идва това усещане- дали в крайна сметка не си леко мръднал че да се заиграваш тези малки механизми ? Отдавна обаче знам че човек за да е щастлив ,просто трябва да е доволен от себе си . Постигнати те резултати много ме кефят , и бих подкрепил всеки един начинаещ като мен .За огромната заслуга и на Невен трябва да кажа -благодаря !

-остана да почерпя. Така че наистина бих се радвал ако поне на един от нас съм обогатил знанията .
Ами моля, от мен - Голямо Браво!!!
Ако ти си мръднал, аз тогава какво да кажа

. Примерно виж
това
Наистина е важно да си доволен от постигнатото, а когато всеки следващ път си поставяш все по-сложни задачи...
А амплитудата каква е?
За настройването на анкера бях писал
тук
Re: Самолетен хронограф
Публикувано на: 17 Фев 2017 16:38
от ivan_p_uzunov
Привет ,да си кажа право - имам чувството че има нещо гнило в Дания ама явно е реглажа на палетите .Амплитудата на въртенето на импулсния камък я виждам около 260-270 градуса .Поставям с маркер отгоре на баланса точка ,точно над импулсния и при развъртане я проследявам да около 275 градуса е -мисля че е добре . иначе амплитудата е еднаква във всички посоки при въртене на механизма .Трябва още два -три пъти да прочета това което си писал за палетите ,да го осмисля в едно с прочетената литература и май ще го разглобя за последно ,за да да ги центровам и залепя най -накрая. А за хвалене ето това и от мен, правих го докато си чаках котвата -Часовника ми го даде един приятел- часовникар ,като ми каза че ако се справя щял да ми подари един друг стар джобен- цилиндър .

Тук се вижда какво съм сменял .Първо оправих пружината на барабана после смених лагер на анкерното колело и центровах анкера -незнайно защо анкера беше обърнат с копието нагоре . Самият анкер не е с палети а със щифтове -смених и един щифт .След като се получи с отскоците на анкера почнах правя нова ост и цял баланс -които в моя случай просто го нямаше

На тая снимка си личи Платото на импулсния камък е -май от джобен УМф. Трябваше долната ролка да я прережа за да стане с не-кръгла форма , правоъгълна .-В крайна сметка часовника може да избързва и изостава нагласяйки се с по 4 минути на ден . И само за протокола -ефекта на баланса във вид на махало е направо поразителен ! Нямам дума-просто страхотно е станало!
Re: Самолетен хронограф
Публикувано на: 17 Фев 2017 18:21
от stepona555
И от мен

за това че намираш време и да снимаш и да показваш , всички човъркаме нещо , ама малко постове със снимки и обяснения напоследък.
Какъв ти е проблема с качването на видеото ако мога да помагам

Re: Самолетен хронограф
Публикувано на: 17 Фев 2017 18:36
от nevenbekriev
Чувал ли си за системата Роскопф?
Там няма плато. Предпазната ролка е част от самата ос на баланса, вместо импулсен камък има един голям палец.
Re: Самолетен хронограф
Публикувано на: 17 Фев 2017 18:53
от nevenbekriev
270 градуса е чудесна амплитуда, ама като говориш, че има нещо гнило, ми се струва, че не я мериш правилно. Когато точката, която си нарисувал на баланса, започне да съвпада със себе си на противоположната страна спрямо където стои в покой, тогава амплитудата е 180 гр. При 270 описва още 90 гр. и спира диаметрално противоположно на образа си в другата посока.
Ако не си постигнал поне 180 гр., значи има още да се работи по часовника...
Re: Самолетен хронограф
Публикувано на: 17 Фев 2017 19:03
от ivan_p_uzunov
Да чувал съм , но така просто ми бе по лесно за направа . Просто двойната ролка от УМФа ми пасна идеално със оста на пресичане спрямо осовата линия на баланса и отвора и. И импулсния камък със анкера . Само да попитам -виждал си такива часовници или си го видял във съзнанието си и си го направил -това с махалото проектирано във баланса ?- Пак ще кажа голяма красота!
Re: Самолетен хронограф
Публикувано на: 17 Фев 2017 19:14
от ivan_p_uzunov
nevenbekriev написа:270 градуса е чудесна амплитуда, ама като говориш, че има нещо гнило, ми се струва, че не я мериш правилно. Когато точката, която си нарисувал на баланса, започне да съвпада със себе си на противоположната страна спрямо където стои в покой, тогава амплитудата е 180 гр. При 270 описва още 90 гр. и спира диаметрално противоположно на образа си в другата посока.
Ако не си постигнал поне 180 гр., значи има още да се работи по часовника...
Да , точно това показва -окръжноста е 360 градуса .дадена точка в случая на покой на импулсния камък е 0 гр. ако пуснеш права линия от 0гр. минаваща през центара на окръжноста и стигаща до другия край -това са 180 гр. Балансат ми прави + още 90 гр = 270 . Ако правеше още 90 то тогава импулсния камък щеше да се удря в анкера .-Това разбирам под амплитуда от 270 гр. А за гнилото в дания ,имам си някакви съмнения но просто трябва да прогоня палетите както си го обяснил ти .

Просто тази снимка хванах от нета - счервено е в дясно а в зелено е в ляво това за мен е амплитуда от 270 градуса
Re: Самолетен хронограф
Публикувано на: 17 Фев 2017 19:22
от nevenbekriev
Има такива баланси, не съм го измислил аз. Терминът е mops pendulum ако не греша. Този конкретно часовник е към 300 годишен. Оригинално не е бил с такъв баланс и мостът на баланса е изгубен, този сребърният с отвора за "махалото" е правен допълнително.
Амплитудата ти тогава е перфектна, провери само действието на предпазна ролка/копие и ако всичко е наред, залепи палетите.
Re: Самолетен хронограф
Публикувано на: 17 Фев 2017 19:32
от ivan_p_uzunov
А и още нещо се сетих ,когато центровах спиралата ,поставих баланса в стопирания от анкера механизъм .като вкарах импулсния камък във анкера той отскочи и подаде енерция на баланса .Той се превъртя и при направа на 360 градуса се удари отскачайки от анкера и пак се върна -влизайки отново в анкера камъка направи пак 360 гр но в противоположната посока и така макар и с по- бавна амплитуда от 360 гр. часовника си вървеше .Това единствено ме навежда на мисълта че съм се справил с полирането на цапфите.-Дъно да съм прав !
Re: Самолетен хронограф
Публикувано на: 17 Фев 2017 19:55
от nevenbekriev
Очевидно си се справил!
Re: Самолетен хронограф
Публикувано на: 17 Фев 2017 20:43
от ivan_p_uzunov
stepona555 написа:И от мен

за това че намираш време и да снимаш и да показваш , всички човъркаме нещо , ама малко постове със снимки и обяснения напоследък.
Какъв ти е проблема с качването на видеото ако мога да помагам

Просто до сега не се е налагало да качвам видео в нета .
Re: Самолетен хронограф
Публикувано на: 18 Фев 2017 10:45
от atanweb
Искам и аз да напиша една благодарност на "стената".
Интересно е да се наблюдава работата на майстори. Показвате, че човешките умения се простират по далеч от общоприетото. Подобни теми дават тласък на желанието да се усъвършенстваме и да не се отказваме.
Снимките и описанието са дорбе направени. За положения труд сме благодарни всички, колкото и да сме сега, трябва да знаем, че ще има и още, които ще видят това.
Re: Самолетен хронограф
Публикувано на: 18 Фев 2017 16:17
от ivan_p_uzunov
Да ,майсторството на колегата Невен е беспорно -голямо .Само да се поосвободя и ще пусна темата и за регулировка на палетите .Стига да не ми се разсърди някой часовникар ,че учим хората на занаят .Защото да не забравяме, че има и населени места където тоя занаят отдавна е изчезнал.
Re: Самолетен хронограф
Публикувано на: 18 Фев 2017 19:23
от nevenbekriev
Благодаря, но не ме хвалете толкова, че почват да ме сърбят някои части...
Именно, занаятът е почти изчезнал в тази му форма, дето ми е интересна. Кой ще се сърди??? Тъпо е да криеш занаята си от някого. Ако някой има потенциал да се научи, е голям кеф да му помогнеш. Само малко да му подадеш и виждаш как дръпва...
Re: Самолетен хронограф
Публикувано на: 03 Май 2017 16:51
от ivan_p_uzunov