Страница 2 от 3

Re: Цилиндър

Публикувано на: 30 Сеп 2017 19:46
от ivan_p_uzunov
Изображение

Изображение
Това е долната плоча на балансовия лагер .От нея можеш да увеличиш леко разстоянието между лагерите или същевременно да го намалиш , да придърпаш или отдалечиш осево цилиндъра от анкерното колело .Успех! :b

Re: Цилиндър

Публикувано на: 30 Сеп 2017 20:17
от mulniq
Ще пробвам да навия повече пружината и тогава ще видя дали ще проработи или ще трябва да поработя върху баланса!

Re: Цилиндър

Публикувано на: 01 Окт 2017 09:07
от mulniq
Сън не ме хвана да пробвам да навия пружината и да видя какво ще стане! Навих я, но пак другата част на механизма работи и баланса си "плува свободен стил". Интересното е че баланса както казах "плува свободен стил" а анкерното колело не се движи докато баланса е на механизма. В смисъл имат някаква допирна точка и баланса не позволява на анкерното колело да се движи а той си "плува". Не успях да го преместя напред понеже платото на баланса е заяло явно и не мога да го извадя....с какво ли не опитах!

Re: Цилиндър

Публикувано на: 01 Окт 2017 10:41
от ivan_p_uzunov
Я направи снимка на механизма от страната на цифера ама без циферблата

Re: Цилиндър

Публикувано на: 01 Окт 2017 12:10
от mulniq
Изображение

Re: Цилиндър

Публикувано на: 01 Окт 2017 13:54
от ivan_p_uzunov
Изображение
Ето тая плочка трябва да местиш.Ако не можеш да и развиеш болчетата -то за какво иде реч?Киснеш във WD-40 и чакаш .Успех! :b

Re: Цилиндър

Публикувано на: 01 Окт 2017 14:30
от nevenbekriev
Първо - ще направя едно уточнение. В цилиндровите часовници няма анкерно колело, това за което говорите се нарича цилиндрово колело. И плато на баланса няма, има долен мост.
Сега - по същество.
Не съм сигурен какво искаш да кажеш с това, че след 2-3 хода ходовото колело престава да се завърта и балансът прави само свободни колебания.
Ако тези свободни колебания са наистина свободни, това ще означава, че до цилиндъра не се допира нищо, а това означава, че има блок на трансмисията и ходовото колело не иска да се върти, и освен това то застава така, че никой от върховете на зъбите му не се опира в цилиндъра. Това, разбира се , е много малко вероятно и за сега ще приемем, че не е така...
Приемаме, че все пак някой от върховете на 15-те зъба се допира в цилиндъра. Но тогава, при навита пружина, балансът не прави свободни колебания, а най-много 2-3 и много бързо спира - заради триенето между цилиндъра и върха на зъба, който се опира в него. Това може да става както на външната му повърхност, така и на вътрешната. Ако наистина е така, и още повече - ако си свалял спиралата, значи просто не си уцелил равновесното положение на баланса.
Сега ще последва въпрос за равновесното положение....
Ако преди да започнеш да разглобяваш всичко е било настроено правилно, най-лесният ориентир, който можеш да използваш, е щифтът, който е забит в периферията на баланса. На моста на баланса, от долната му страна, ще видиш друг щифт, който ограничава движението на баланса до +/- 180 гр. Постави точка с маркер отгоре на моста, точно върху този щифт. Постави баланса с моста на мястото му, по-добре в отсъствието на цилиндровото колело. Равновесното положение на баланса е правилно, когато щифтът на периферията на баланса стои точно на 180 гр. спрямо точката на моста. Предполагам, че при теб няма да е правилно... Ще трябва да завъртиш втулката на спиралата спрямо самия баланс в нужната посока и пак да пробваш равновесното положение ит.н., докато не се получи щифтът да е противоположен на точката. Но тази настройка е приблизителна, за да стане точно е нужно след като часовникът заработи, да провериш дали ходът е равномерен, и ако не е - да коригираш фино положението на втулката на спиталата спрямо баланса, докато не се получи равномерен ход...

Re: Цилиндър

Публикувано на: 01 Окт 2017 14:44
от nevenbekriev
ivan_p_uzunov написа:Изображение
Ето тая плочка трябва да местиш.Ако не можеш да и развиеш болчетата -то за какво иде реч?Киснеш във WD-40 и чакаш .Успех! :b
Долният мост на баланса е фиксиран с щифрове освен с винт (в случая - с 2 винта) Ако преди часовникът е бил настроен правилно, не трябва да се мести нищо! (тази настройка променя дълбочината на хода!!!) Ако дълбочината на хода по някаква причина е станала неправилна(такава причина може да е например замяна на цилиндъра, промяна на положението на лагерите на баланса или цилиндровото колело след поставяне на втулки или нови камъни...), това няма да предизвика такъв дефект като описания! Часовникът тогава все пак ще работи...

Re: Цилиндър

Публикувано на: 01 Окт 2017 15:29
от mulniq
Много благодаря за изчерпателния отговор! Ще опитам сега това което ми каза за равновесното положение и ще пиша какво е станало!

Re: Цилиндър

Публикувано на: 01 Окт 2017 15:34
от nevenbekriev
На първата снимка се вижда, че равновесното положение е сбъркано с почти 90 градуса...

Изображение

Re: Цилиндър

Публикувано на: 01 Окт 2017 15:56
от mulniq
Току-що часовника тръгнааа! Много благодаря на всички колеги за съдействието! Ще дам снимка на вече готовия часовник. След поправянето на равновесното положение....всичко си дойде на мястото.

Re: Цилиндър

Публикувано на: 01 Окт 2017 16:01
от nevenbekriev
:b

Re: Цилиндър

Публикувано на: 01 Окт 2017 16:06
от ivan_p_uzunov
Невен както винаги е прав .Но исках да добавя че болшинството от продаващите се часовници се продават точно заради това -някой мераклия като мен се е майсторял и при монтажа на нов цилиндър е превъртял леко в страни тоя фиксатор който е по периферията .В последствие е препилил и стопера на фиксатора който се намира под моста на баланса .-И така го е оставил .-Поне това е моето наблюдение на около 20 - ната часовници от този тип минали през рацете ми .
Изображение

Изображение

Изображение-да това е нормалното положение на тези неща за които говорим-не мога да намеря из частите други но съм виждал.

Re: Цилиндър

Публикувано на: 01 Окт 2017 16:07
от ivan_p_uzunov
Е браво !

Re: Цилиндър

Публикувано на: 01 Окт 2017 16:30
от nevenbekriev
ivan_p_uzunov написа:Но исках да добавя че болшинството от продаващите се часовници се продават точно заради това -някой мераклия като мен се е майсторял и при монтажа на нов цилиндър е превъртял леко в страни тоя фиксатор който е по периферията .В последствие е препилил и стопера на фиксатора който се намира под моста на баланса .-И така го е оставил .-Поне това е моето наблюдение на около 20 - ната часовници от този тип минали през рацете ми .
Има такова нещо. Моите впечатления са, че евтините часовници, купени като неработещи примерно от Англия, са девствени.
Купените у нас обаче обикновено са след некомпетентна намеса и в тях може да се очаква всичко.